Hei, yrittäjä! Miltä sinun yrityksesi näyttää ulkopuolisen silmin?

Viestintä on kuin talon julkisivu: se kannattaa pitää samassa linjassa kuin se, mitä sisältä löytyy.

Kuvittele itsesi kävelemään sisään tästä ovesta:

 

Mitä jos löydätkin sisältä repeilleet ja huonokuntoiset tapetit sekä 70-luvun lastulevykalusteita?

Julkisivu, jonka takaa löytyy iso pettymys – jos tämä olisi yritys, se voisi olla esimerkiksi hienot verkkosivut täynnä asiakaslupauksia, joita ei pystytä pitämään. Tai lehdistötiedote, jossa kerrotaan suurtapahtumasta – osallistujamäärä lopulta 30 henkilöä, kun Instagramissa kuvan nähneet lasketaan mukaan.

Et varmasti halua, että sinun yrityksesi on pettymys. Se tuskin onkaan. Mutta kuvittelepa itsesi kulkemaan sisään tästä ovesta:

 

Löydät sisältä modernit ja toimivat tilat, ilma tuoksuu raikkaalta ja tunnet heti olosi kotoisaksi. Olet varmaan aika hämmästynyt, eikö totta?

Kävelit taloon todennäköisesti siksi, että joku ystäväsi tai tuttavasi suositteli sitä sinulle. Harkitsit ehkä vielä ovella, onko käynti vaivan väärti.

Tämä positiivisesti yllättänyt talo on kuin yritys, joka on keskittänyt kaikki paukkunsa loistavaan asiakaskokemukseen ja unohtanut pitää julkisivusta huolta. Verkkosivuja ei ehkä ole tai ne on päivitetty viimeksi vuonna 2011. Esitteet on tehty itse PowerPointilla ja printattu toimiston nurkassa. Kaikkialla tietenkin vilisee kirjoitusvirheitä ja ammattijargonia, jota asiakas ei ymmärrä.

Pitäisikö sinun yrityksesi julkisivun kertoa paremmin, minkälaista palvelua asiakkaanasi saa? Ota yhteyttä niin minä autan – niin isojen uudistusten kuin pienen pintaremontinkin kanssa.

Categories: Viestintää

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *